AMAÇ

Dijitalleşen dünya, eğitim alanında köklü değişimleri beraberinde getirerek yepyeni bir eğitim paradigması oluşturmaktadır. Bu paradigmada, geleneksel eğitim yöntemleri dijital materyaller ve araçlarla bütünleşmiş hâle gelerek daha interaktif, kişiselleştirilmiş ve erişilebilir bir öğrenme deneyimi sunmaktadır.  Eğitim alanında dijitalleşme; eğitime erişimi artırma, kişiselleştirilmiş öğrenme, etkileşimi artırma, dijital tabanlı ölçme-değerlendirme gibi eğitime birçok katkı sağlarken dijital içeriklerle üretilmiş ders materyalleri ile eğitim sürecini de olumlu yönde etkilemektedir.

Bu etkinliğin amacı, Z kuşağı olarak da bilinen teknoloji çağı öğretmen adaylarının yetiştiği günümüz eğitim öğretim döneminde teknoloji çağı Türkçe öğretmeni adaylarının yapay zekâ araçları ile eğitsel içerik geliştirmeyi teorik ve uygulamalı olarak deneyimlemelerini sağlayacak bir eğitim vermektir.  
Bu gayeyle Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Bayburt Üniversitesi, Marmara Üniversitesi ve Bartın Üniversitesi ve Adıyaman Üniversitesi bünyesinde görev yapan öğretim üyeleri ve alanında uzman diğer eğitmenlerden oluşan bir eğitim kadrosu ile hibrit yöntemle yapılacak bir etkinlik planlanmıştır. 
Proje ile Yabancılara Türkçe Öğretimi alanında yenilikçi ve etkili bir materyal geliştirme yöntemi sunularak öğretmen adaylarının yapay zekâ araçlarını kullanarak eğitsel içerik oluşturma becerilerini geliştirmelerine katkı sağlanacaktır. Bu etkinlik Yabancı Dil Olarak  Türkçeyi öğrenenler için daha motive edici ve keyifli bir öğrenme ortamı oluşturulmasına zemin hazırlayacaktır. Yabancı Dil Olarak Türkçe öğretiminde materyal geliştirme deneyimine sahip olan öğretmen adaylarının öğrendikleri araçları ana dili olarak Türkçe öğretiminde de kullanacakları düşünülerek projenin kapsam genişliğinin sağlanması hedeflenmektedir. 
Bu etkinlik ile Yabancılara Türkçe Öğretimi alanındaki teknoloji kullanımının önü açılacak ve Türkçe öğretiminin daha etkili ve verimli hale gelmesine katkı sağlanacaktır.

Etkinlik çıktıları, öğretmen adaylarının gelecekteki ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde donatılmasına yardımcı olacaktır. 
Günümüz öğretmen adaylarının “Z kuşağı” olarak da bilinen teknoloji çağı öğretmen adayları olduğu göz önüne alınarak eğitimin katılımcı hedef