KAPSAM

TÜBİTAK 2237- A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği Programı; ön lisanstan lisansüstü seviyeye kadar üniversitelerin farklı düzeylerinde öğrenim gören öğrencilerin yanında genç araştırmacıların bilimsel ve akademik yönden gelişerek bilgi ve beceriler edinmeleri ve ülkemizin bilimsel kalkınmasına katkı sağlamaları amacına yönelik hazırlanan her türlü etkinliği desteklemektedir. 
Bu çağrıya uygun olarak planlanan etkinlikte, Türkçe öğretmeni adaylarının Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi alanında da bilgi ve deneyim sahibi olmalarını teşvik etmek, çağın teknolojik bileşenlerinden biri olan “yapay zekâyı bir eğitim-öğretim aracı olarak kullanabileceklerini teorik ve pratik olarak gösterebilmek, öğretmen adaylarının “eğitimde dijitalleşme” sürecine katkıda bulunarak ilgili alanda eğitsel içerikler geliştirebilecek beceriyi kazanmalarını sağlamak hedeflenmiştir.  
Etkinlik kapsamındaki hedef kitlenin Türkçe eğitimi lisans öğrencileri olduğu göz önüne alındığında katılımcıların Yabancı Dil Olarak Türkçe öğretiminde materyal tasarımı ile ilgili bilgilendirme ihtiyacı doğmuştur. Çünkü Türkçe Öğretmenliği programında “Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi” dersi 8. yarıyılda okutulmaktadır. Bu ihtiyaca cevap verebilmek amacıyla teorik eğitimlerin ilk gününde “Yabancılara Türkçe Öğretiminde Materyal” konulu teorik derslere yer verilmiştir. Bu derslerin süresi, yapay zeka derslerine göre daha kısa tutulmuştur, böylece asıl verilmek istenen konu ön plana çıkarılmıştır.  Her eğitmene eşit ders verilmemiştir, uygulamalı yüz yüze ders verecek eğitmenlerin ders saatlerinin daha fazla olmasının sebebi budur.  Ayrıca, öğrencilerin lisans öğrenimlerinde alacakları “Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi” dersinin teorik bilgileriyle boğulmadan, uygulama yaparak beceri kazanmaları hedeflenmiştir. Böylece etkinlikte teorik ders – pratik ders dengesi sağlanmıştır. Yine öğrencilerin alan bilgilerini uygulamaya dökmede takıldıkları bir noktada alan uzmanı ile iletişim kurabilmeleri için ilk günün sonunda kurulacak katılımcı – eğitmen grubu üzerinden alan uzmanları ile iletişime geçebilmeleri sağlanacaktır. Planlanan etkinlikte katılımcılar ilk iki gün teorik ağırlıklı dersler alarak etkinliğin son üç gününde yapılacak uygulamalı “atölye” çalışmaları için belirli bir yetkinliğe ulaşmaları hedeflenmiştir. 
Sonuç olarak bu etkinlik kapsamında, Türkçe öğretmeni adaylarının yapay zekâ araçlarını kullanarak eğitsel içerik geliştirme becerilerini artırarak Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde daha etkili ve motive edici materyaller oluşturulmasına katkı sağlanacaktır. Katılımcılar, etkinlik süresince öğrendikleri teorik bilgileri uygulama fırsatı bularak yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kullanabilecekleri materyaller geliştireceklerdir. 
Etkinlik, dijital çağın gereksinimlerine ve 21. yüzyıl becerilerine uygun olarak Türkçe öğretmen adaylarının modern teknolojilerle donatılması ve yapay zekâ destekli içerik üretme becerilerinin geliştirilmesine önemli katkılar sağlayacaktır. Bu etkinlik, sadece mevcut eğitim pratiklerini geliştirmekle kalmayıp gelecekteki eğitim stratejilerine de yön verecek niteliktedir.
Proje kapsamında işlenecek konular şunlardır: 
o Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Materyalin Önemi: Örnekler
o Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Materyallerinde Kültür Aktarımı 
o Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Görsel ve İşitsel Materyal Geliştirmenin İlkeleri
o Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Hedefe Yönelik Metin Hazırlama İlkeleri
o Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Ölçme Değerlendirme Materyali Tasarlama
o Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Öğretim Yöntem Tekniklerine Uygun Materyal Hazırlama
o Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dijitalleşme ve Yapay Zekâ Araçlarının Kullanımı
o Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yapay Zekâ Araçları ile Metin Yazma ve Promt Oluşturma
o Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yapay Zekâ Araçları ile Sunum Hazırlama 
o Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yapay Zekâ Araçları ile Ses